As questões raciais e de gênero no ambiente escolar.

This article aims to demonstrate the importance of racial and gender issues in the school environment, in order to seek a better understanding of how this topic is discussed in the classroom, in order to avoid the spread of any kind of prejudice between the students and/or teachers. The need for deb...

Full description

Main Author: Franco, Bruna Melro
Format: Online
Language: por
Published: Centro de Estudos de Pessoal 2020
Online Access: http://ebrevistas.eb.mil.br/index.php/silva/article/view/3425
Tags: Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
id oai:meiramattos.eceme.ensino.eb.br:article3425
recordtype ojs
spelling oai:meiramattos.eceme.ensino.eb.br:article34252020-02-20T13:42:59Z As questões raciais e de gênero no ambiente escolar. Franco, Bruna Melro Race. Gender. School. Raça. Gênero. Escola. This article aims to demonstrate the importance of racial and gender issues in the school environment, in order to seek a better understanding of how this topic is discussed in the classroom, in order to avoid the spread of any kind of prejudice between the students and/or teachers. The need for debate about race and gender should not be limited to higher education institutions and the media, but also at school, an area made up of different individuals, whatallows the possibility of manifestation of discrimination, especially regarding race and gender. These questions can be deepened through the bibliographical review, which exposes the ideas of relevant authors, as well as Melo (2015), Tilio & Souto Júnior (2014), Nogueira (2008), Gomes (2005), among others. Este artigo tem por finalidade demonstrar a importância das questões raciais e de gênero no ambiente escolar, de modo a buscar uma melhor compreensão acerca de como o referido tema é discutido em sala de aula, a fim de evitar a disseminação de qualquer tipo de preconceito entre os alunos e/ou professores. A necessidade de debate sobre raça e gênero não deve limitar-se às instituições de ensino superior e aos meios de comunicação, sendo necessário também na escola, espaço constituído por diferentes indivíduos, havendo assim a possibilidade da manifestação de discriminação. Estas questões podem ser aprofundadas através da revisão bibliográfica realizada, na qual são expostas as ideias de autores relevantes, assim como Melo(2015), Tilio & Souto Júnior (2014), Nogueira (2008), Gomes (2005), entre outros. Centro de Estudos de Pessoal 2020-02-17 info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion Artigo Avaliado pelos Pares application/pdf http://ebrevistas.eb.mil.br/index.php/silva/article/view/3425 Revista Silva; v. 3 n. 2 (2019): Revista Silva; 94-106 2594-8199 por http://ebrevistas.eb.mil.br/index.php/silva/article/view/3425/2791
institution EBREVISTAS
collection EBREVISTAS
language por
format Online
author Franco, Bruna Melro
spellingShingle Franco, Bruna Melro
As questões raciais e de gênero no ambiente escolar.
author_sort Franco, Bruna Melro
title As questões raciais e de gênero no ambiente escolar.
title_short As questões raciais e de gênero no ambiente escolar.
title_full As questões raciais e de gênero no ambiente escolar.
title_fullStr As questões raciais e de gênero no ambiente escolar.
title_full_unstemmed As questões raciais e de gênero no ambiente escolar.
title_sort as questões raciais e de gênero no ambiente escolar.
description This article aims to demonstrate the importance of racial and gender issues in the school environment, in order to seek a better understanding of how this topic is discussed in the classroom, in order to avoid the spread of any kind of prejudice between the students and/or teachers. The need for debate about race and gender should not be limited to higher education institutions and the media, but also at school, an area made up of different individuals, whatallows the possibility of manifestation of discrimination, especially regarding race and gender. These questions can be deepened through the bibliographical review, which exposes the ideas of relevant authors, as well as Melo (2015), Tilio & Souto Júnior (2014), Nogueira (2008), Gomes (2005), among others.
publisher Centro de Estudos de Pessoal
publishDate 2020
url http://ebrevistas.eb.mil.br/index.php/silva/article/view/3425
_version_ 1659063678913216512
score 13.657419